مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22463 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

از زن بودن احساس حقارت مي كنم و آرزو مي كنم كه يك پسر بودم، لطفاراهنمايي ام كنيد.
شكي نيست كه تحميلات ناروايي در طول تاريخ بر دوش زنان بوده و بعضي از آنها هم اكنون نيز باقي است. ريشه بسياري از اين تحميلات را بايستي در بي ديني و بي تقوايي گروهي از مردم دانست كه محيط را براي زنان و بلكه براي همه ناامن مي كنند. مشكلات ديگر اجتماعي را نيز كه بر اين مقوله بيفزاييم، وضعيتي را پيش مي آورد كه هم اكنون شاهد آن هستيم. آنچه دين از زنان و مردان خواسته، حفظ حريم ها است و اين جز براي سعادت آنان نيست؛ چنان كه مي بينيم در دنياي غرب و در پشت پرده ظواهر فريبنده، نظامي بر دغدغه و مخاطره آميز بر روابط خانوادگي و تربيت فرزندان و... حاكم است. موضوعي كه جامعه شناسان و محققان مسائل اجتماعي را در غرب به وحشت انداخته و آنان آينده اي تاريك را براي جوامع غربي پيش بيني مي كنند. جامعه اي كه در آن آدميان به گونه اي مسخ شده و نامتعادل اند. آمار تجاوزات جنسي و رفتارهاي آزار دهنده (علي رغم همه آزادي هاي جنسي) به موضوعي مهم تبديل شده است و انتظارات روزافزون رفتارهاي عجيب و غريب جنسي از زنان، آنان را به دلقك هاي مضحك تبديل كرده است. هدف اسلام از ارائه الگوي حجاب حفظ طهارت و امنيت زنان است؛ چنان كه فرموده است: «اي پيامبر: به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو خويشتن را به چادر فرو پوشند كه اين كار براي اين كه آنان به [عفت و تقوا] شناخته شوند تا از تعرض و آزار هوسرانان در امان بمانند بسيار بهتر است»، {V(احزاب، آيه 59)V}. در اين بين نبايستي برخي تحميلات محيط را به حساب اسلام گذاشت؛ چه اين كه افراد بي بند و بار نيز بسيار بيشتر در دام اين تحميلات قرار مي گيرند و آزار مي بينند. گذشته از اين كه بسياري از آنچه كه شما نوشته ايد، به آداب و رسوم و برداشت ها برمي گردد نه به اسلام (كه صد البته بايستي در اصلاح اين آداب و رسوم كوشيد) ولي اگر اعتراض شما به جنسيت است، بايد بدانيم كه در اين زمينه كسي از خود اختياري ندارد. نظام آفرينش بر مبناي زوجيت است ولازمه آن، وجود دو جنس و جاذبه هايي است كه بين آنها وجود دارد. حكمت هاي اين نظام را بايستي در تشكيل خانواده و زندگي مشترك و آثار خير آن ديد. از سوي ديگر، دختران در تمامي جريان محدوديت هايي دارند؛ ولي بايد توجه داشته باشيد كه اصولاً مطلوب و مورد رغبت خصيصه اي است كه در آنان نهفته شده و اين كمالي براي زنان است؛ چه اين كه اين تمايل و رغبت است كه مبناي خانواده و زندگي مشترك خواهد بود و روشن است چيزي كه مطلوب باشد، خطراتي نيز آن را تهديد مي كند. بنابراين بايستي گوهر را در صدف حفاظت كرد. علاوه بر اين كه بايستي، برنامه ريزي هاي گسترده اي صورت گيرد تا دختران نيز به صورت مساوي از امكانات عمومي و طبيعي بهره ببرند، بدون آن كه دچار عوارض سوء شوند (مانند گسترش امكانات ورزشي و رفاهي، پارك هاي اختصاصي و امكاناتي كه بتواند حق استفاده آنها از امكانات را به صورت مساوي تأمين نمايد). متأسفانه در حال حاضر، اولويت هاي ديگر اقتصادي (مانند بيكاري و امنيت) فرصت را از اجراي چنين برنامه هايي سلب كرده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.